13. juli 2012

Garn med kurér fra USA

























Jeg har en svoger i USA. Når han er sjelden gang melder sin ankomst til gamlelandet (hører du, kom gjerne oftere hjem!), pleier familien å hagle bestillinger over han. Broren ønsker seg enda en ny duppedings (det er jo SÅÅ billig over there), faren vil ha myggnetting til utgangsdøra (veldig kjekt, altså) og svigerinna - hun vil ha garn!

Jeg hadde som mål å bruke hundre dollars - null problem, det. Bestilte hos eatsleepknit.

Har ingen konkrete planer om hva jeg skal strikke. Ser vel for meg minst ett sjal siden alle hespene består av tynt garn Eh, tynt? Har det ikke en mer korrekt benevnelse? Lace? Fingering?

























Først ut av pakken: Malabrigo sock yarn. Fargen heter Violeta Africana. Er egentlig ikke så begeistra for superwash, men ville kjøpe garnet likevel for å prøve. Fargen er kjempefin og Malabrigo er vel et garn man må strikke før man dør? Hvert hespe er på 114g/402meter.
























Så: Madelinetosh - Tosh lace yarn, farge dahlia. Jeg kjøpte bare ett hespe, kanskje det holder til et sjal med sine 870 meter? Nydelig fargespill og veldig mykt garn. Dette også superwash, det var da veldig...
 
























Og tilslutt to hesper Misti Alpaca hand paint lace yarn som var på tilbud. Ser for meg å blande/veksle dette supertynne garnet (100g = 800m) med et ensfarget garn for fint fargespill, eller for å dempe multifargene litt det har jeg god erfaring med fra tidligere. Genser, kanskje? Eller mer sjal?


Da broren til svogeren kikka ned i posen min, kom det: Hæ? Har vi raka tom for garn?!?


Håper noen kan komme med gode tips og forslag til anvendelse av hespene - da hadde jeg blitt glad!

3 kommentarer:

  1. haha, bra kommentar du. De mannfolka forstår seg ikke på hvor viktig det er å ha riktig type garn i lageret.
    Slik som jeg ikke forstår hvorfor man skal ha så forbaska mye treningstøy....

    God lørdag!

    (ps. denne 'jeg er ikke en robot' greia er litt irriterende når man trykker feil... ;D )

    SvarSlett
    Svar
    1. Ok, har jeg den? Jeg er jo helt fersk i gamet, så det visste jeg faktisk ikke... Beklager at den var vanskelig mot deg!
      Det jeg ikke skjønner, er hva kjelleren vår skal med hele 3 stk sykler i herrestørrelse. Pluss den i garasjen...

      Slett
  2. Hei! Det må sies at den strikke greiljaen her var gamle damer på hjem som koser seg ;) Bedre enn ingen strikking ihvertfall ;) hihi

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar - jeg leser selvfølgelig alle!