10. nov. 2012

Vimpelgenser







































Om høsten venter vi mye. Jegeren i huset venter på elg og hjort, den tillitsvalgte i huset venter på neste møte og ungene i huset venter på at mamma og pappa skal komme hjem. Heldigvis har alt en ende, så nå når kjøttet er på plass i fryseren og lønnstrinnene er delt ut, kan vi komme tilbake til normalen :)








































Jegeren har fått naturopplevelser ut av ventinga - jeg har strikka. Ventetid er jo gull for oss som strikker! Har flere ting klart og nesten klart for blogging, og først ut er en vimpelgenser til Storesøster. Eller genser og genser, det er vel mer en tunika. Mønsteret er fra Pickles. Ettersom jeg ikke falt for noen av garnpakkene Pickles har satt sammen, og fordi jeg hadde noen farger tynn alpakka fra Pickles og Drops liggende etter forrige salg, satte jeg sammen fargene selv.








































Anbefaler grått til unger som leker mye ute og til foreldre som ikke er så glad i å vaske klær! Er sånn passe fornøyd med vimpelfargene. Synd at de to øverste fargene drukner i det grå, men valgte dem likevel fordi jeg tror de blir fine i stripebuksa som skal strikkes av restene. Eller rester og rester, det går veldig lite garn av fargene oppover. Blir et nøste en rest når det er tatt to gram av det? Genseren er mjuk og varm, perfekt under vindjakka nå før det blir minusgrader. Håper bare den ikke blir for varm når vinterdressen tas i bruk - vi bor tross alt på solkysten ;)








































Storesøster er strålende fornøyd. Skulle ønske jeg hadde filma henne da hun fikk genseren: Hun ble oppriktig overraska og sa: "Er den til meg?!? Den er NYYYYDELIG! Tusen takk, mamma! Kjenner at taktikken med å ta de rosa fargene på de største trekantene var særdeles vellykka - hun tok på seg genseren med det samme, alt vel. Bildene er tatt før damping, så se bort fra ujevnhetene jeg håper vil bli borte etter vask. Buksa er forresten fra i fjor, altså pre blogging, og er strikka i Peruvian highland wool etter oppskrift fra Nøstebarn.







































Mønster: Vimpelsett fra Pickles, str 4-5år.
Garn: Drops alpakka farge 0501 grå ca 290g. Det gikk med 12, 8, 8, 6, 4, 3 og 2g av mønsterfargene. Det turkise er Drops alpakka, resten er Pickles pure thin alpaca.
Pinner: 4 og 4,5
Endringer: 5cm ekstra lengde på bol ermer.

5 kommentarer:

  1. Jammen hadde jenta di rett! Så nydelig den var! Blir god å ha, ser ut til at den kan vare en stund også - det er jo ekstra stas :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, håper det. Denne 4-åringen vokser snart ut av str 6 år i klær, så det er litt vanskelig å beregne hvor mye for stort jeg skal strikke ;)
      Hvis du leser bloggen fra google reader eller iPad, må jeg bare beklage manglende linjeskift. Det ser bra up på pc og mac...

      Slett
  2. Nydelig genser og flotte bilder av en skjønn modell!
    Ha en god søndag, klem;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!
      I dag har modellen brukt saks på håret sitt...

      Slett
  3. Nydelig sett! Du har rett i at grått er en bra farge, også fordi det blir så fint i kombinasjon med andre farger!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar - jeg leser selvfølgelig alle!