7. feb. 2013

Mysteriesokker, del 3, 4 og 5







































Sokkene er altså ferdige - og jeg sier meg fornøyd!
Det er første gang jeg strikker med dette garnet. Det er kløfritt, jevnt spunnet og uelastisk, noe som gir fin definisjon av masker og hullmønster. Altså et perfekt garn til pensokker! Fargen er litt mystisk. På nøstet ser den ensfarga ut, men under strikking trer en grålilla ton-i-ton fram. Fint!








































Uten sokker inni, er sokkene for store og vrir seg på foten. Vrangmaska i sidene skulle nok vært mer synlig, men sånn er det med smale føtter - selv ikke størrelse S passer. Jeg som bruker str 39 i sko skulle egentlig ikke trenge mindre størrelse enn den minste, men sånn er det kanskje med amerikansk størrelsesberegning? Everything is big in America...






































Mønster: Mystery Sock 2013 av Kirsten Kapur, minste størrelsen
Garn: Lorna's Laces Sherperd Sock, farge "dusk", ca 75g
Pinner: 2,5
Lært noe nytt? Opplegg med pikot

4 kommentarer:

  1. Så fine sokkar, og så mykje anna fint du har laga! Legg meg til som følgjar her eg:)

    SvarSlett
  2. Virkelig flotte sokker!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar - jeg leser selvfølgelig alle!