23. juni 2013

Sommerlig bomullsskjerf







































Jeg prøver å få strikka noe til 40-åringene jeg kjenner - det er jo så hyggelig med hjemmelagde gaver, eller hva? Denne gaven er til ei venninne som ble 40 i februar. Som dere ser er bildene tatt før våren fikk tak her på solkysten. Riktignok ikke i februar, men i den tida da selskapet skulle være. Dessverre kunne jeg ikke gå, og det har drøya helt til nå med overrekking av gaven.








































Se der ja, profilbilde endelig på plass :)

Sjalet kan brukes rundt halsen eller over skuldrene. Jeg har strikka det to ganger - det første forsøket ble et for lite og for tjukt sjal. Den ferdige versjonen måler 160x60cm. Garnet kjente jeg fra før ettersom jeg har strikka både teppe og hals i det tidligere. Mange er vel enig med meg i at dette er det beste bomullsgarnet som fins - i allefall egner det seg godt til småplagg der garnet ikke har så lett for å sige.

Fant et par helt matchende flip flops til, og syns det ble en akkurat passe sommerlig gave til vinterbarnet.








































Mønster: Ren luksus skjerf av Pickles
Garn: Pickles thin organic cotton, farge 004, ca 150g
Pinner: 8
Endringer: Avslutta med elastisk avfelling.

1 kommentar:

  1. Deilig sommerskjerf:) aldri så varmt at det ikke blir nødvendig i løpet av sommeren;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar - jeg leser selvfølgelig alle!